mandag den 20. juni 2011

Homemade icetea!

Til vores picnic i fredags lavede jeg en masse mad(Det må have været ret sjovt, at se mig ælte dej samtidig med, at jeg repiterede kendetegnene for folkeventyr). Fik dog kun taget billeder af isteen, jeg lavede, så dem får I her.

Det er utrolig enkel, og meget velsmagende og køligt på en varm sommerdag.

Du skal bruge:
-1 l. te
-Saften fra en halv citron
-3/4 dl. koncentreret hyldeblomstsaft
-3-4 spsk. lys sirup

Så hvad jeg gjode, var at jeg:







-Lavede teen. Jeg brugte min super gode pebermyntete fra Hans & Grethe.






-Skar citronen over, pressede den og hældte saften i teen.




-Hældte den rene hyldeblomstsaft i teen.




-Hældte siruppen i.







































-Hældte isteen på kande og lod den køle af først ved stuetemperatur og senere i køleskabet(lavede den dagen før)



-Lavede fine hjerteisterninger og puttede i. Fik dog ikke taget billeder af andet end isterningeformen...

Super god til en varm dag i solen!

The Fashionphile

Ingen kommentarer:

Send en kommentar