mandag den 12. september 2011

Oreo Cupcakes!







Som lovet får I her opskriften på de oreocupcakes jeg viste Jer i fredags, og som jeg havde bagt til min klasse til Åbet Hus for forældrene på gymnasiet i tirsdags.

Jeg brugte(til ca. 50, men "kun" 24 med icing og pynt:

Dejen:

50 Oreo’s
450 g sukker
250 g mel
70 g kakao
1 tsk bagepulver
1 tsk natron
1 tsk salt
2 æg
240 ml mælk
2 tsk vaniljeessens
2.5 dl. kogende vand

Icing:
500 g. flormelis.
125 g. usaltet, blødt smør
Vand.
2 tsk vaniljeessens.
Ca. 30 halve oreos

Pynt:
6 oreos.

Jeg:

  • Varmede ovnen op til 175 grader.
  • Gjorde en muffinform klar ved at putte papirmuffinforme i og “twiste” Oreo kiksene, så jeg stod tilbage med en kiksebund med creme og en kiksebund uden creme, sådan optimalt i hvert fald, jeg var ret ringe til det i starten. Dem med creme lagde jeg hver i en af papirmuffinformene med cremen opad og så brugte jeg også 20 af dem uden creme i cupcakese. De sidste 30 halve oreos gemte jeg til senere.  
  • Blandede sukker, mel, kakao, bagepulver, natron og salt i en skål. 4. I en anden større skål piskes æg, mælk, olie og vanilje essens sammen. Jeg tilsatte melblandingen og piskede med en håndmixer i et par minutter.
  •  Tilsatte kogende vand.
  •  Fyldte blandingen i muffinformene, så de var ca. 1/2- 3/4 fyldte.
  • Bagte dem i 20-22 minutter og lod dem derefter køle af.
  • Hældte flormelissen op i en skål og tilsatt smørret.
  • Tilsatte vaniljeessensen og et par meget få tsk. koldt vand og piskede til jeg følte jeg havden den rigtige konsistrns.
  • Tilsatte de Oreo kiksebunde, jeg gemte i starten og som jeg forinden havde knust i små, fine krummer.
  • Pyntede jeg med frostingen.
  • "Twistede" jeg seks oreos, og knækkede dem endnuvidere over på midten, hvorefter jeg pyntede med dem på cupcakesene.

Jeg fik aldrig selv smagt én af dem med icing og pynt, men det virkede til at folk var super begejstrede for dem!

The Fashionphile

Ingen kommentarer:

Send en kommentar