lørdag den 11. december 2010

Love on Vaseline!

Ja så kommer der her lige lidt skønhed. For hvis der er ét produkt jeg absolut ikke kn undvære så er det Vaseline, og nej jeg ved godt det ikke ligefrem er særlig originalt, men det kan altså bare næsten klare ALT!
Og så er det perfekt til én som mig, der lider af sart og ekstrem tør hud på især kroppen.
Noget af det jeg bruger min (store bøtte som er vist på billedet) Vaseline til er:
-Læberne, som de fleste bruger den til, det er svært at finde en bedre og billigere læbepomade.
-Holde  øjenbrynenes form , men pas på ikke at brug for meget, så de ikke skinner alt for meget.
-Som "kur" til mine øjenvipper om natten, aner ærlig talt ikke om det virker, men altså det føles som om man gør noget og man kan da altid håbe...
-Som øjencreme, i hvert fald om aftenen. Mine øjne er ekstremt sarte og tørrer let ud, og dér er altså intet bedre, mildere og mere fugtgivende end Vaseline.
-Til tørre albuer og evt. knæ dagligt. Det gør dem glat(ttere) end de ellers kan blive.
-Som "maske" til fødderne om natten en gang imellem. Det fungerer godt efter et fodbad  med sodsalt, skrub og fodhøvl.
-Blandet i min bodylotion eller hvis jeg virkelig trænger til fugt så rent de steder hvor min hud er aller tørrest. Dette er især efter barbering hvilket mi hud ikke bryder sig om, men Vaseline er det bedste til at fugte og køle bagefter,
selvom man skal være opmærksom på at man har ret fedtede ben et stykke tid efter.
-Til skrubbe enten sammen mes f.eks. sukker.
-På læberne før jeg skrubber med tandbørste.
-På mildt udslæt eller små røde, sarte steder eller små rifter.
-På mine hænder som intensiv håndcreme engang imellem.
-Til ekstra tørre områder i ansigetet selvom dette dog er sjældent, men kan hilse og sige at det alts ikke stopper porerne eller får dig til at få flere bumser hvis du ligesom jeg selv har rigtig teenagehud.
Og der er helt sikkert en milliard flere ting man kan bruge det til f.eks. ved jeg at mange bruger det i hårgrænsen, når de selv farver hår for ikke at få farven på huden eller til splittede spidser o.l. så mulighederne er vist uendelige...

The Fashionphile

Ingen kommentarer:

Send en kommentar