mandag den 9. maj 2011

Tip of the day!












Dyrk holdsport!

Okay jeg ved godt at det ikke, er det bedste tip, da det jo bare er utrolig individuelt og altså afhænger enormt meget af ens personlighed og derfor er forskelligt fra person til person hvorvidt man kan lide holdsport eller ej. Men selv  er jeg kæmpe fan, og det t dyrke holdsport føler jeg er en stor del af mig, selvom det aldrig har været på andet end amatørniveau. Jeg har spillet fodbold i næsten otte år, hvilket jeg holdt utrolig meget af. Desværre gik mit - ellers vidunderlige - fodboldhold ned, da jeg tog til USA.
Dér gik jeg så i et halvt år uden holdsportmuligheder. Heldigvis va der et mini træningscenter, så jeg kunne træne en smule og jeg fik også gået nogle gode, lange ture, men næj hvor jeg dog savnede det at spille sammen med andre. Da jeg kom hjem fik jeg da også meldt mig til volleyball, hvilket jeg lang tid gerne har villet og jeg kunne i forvejen grundslagene, som min far havde lært mig. Desværre have volleyball- og fopdboldtræning altid faldet samme tidspunkt¨, men nu var så min mulighed. Og jeg må indrømme at jeg efter første - og også anden - gang, var utrolig tæt på at stoppe. Det er ret hårdt at begynde til en helt ny sport som 16-årig, ikke mindst da det i starten var sammen med bl.a. et par ældre elitespillere. Men aldrig i mit liv, har jeg været så glad for den beslutning jeg gjorde om at blive(det skal dog lige siges at der begyndte en masse andre nye, så vi dannede et nyt hold og sådan). Jeg er SÅ glad for det nu, og har været helt depri her den sidste uge, hvor det var aflyst. Jeg elsker selvfølgelig selv at udvikle mig i spillet, men mest af alt elsker jeg at spille på et hold! Især sammenholdet og fællesskabet holder jeg utrolig meget af. Jeg elsker at føle mig som en del af noget og dét der  - med at alle hjælper alle og at man er noget sammen og sammen gør en forskel - det er jeg vild med! Det med at når hver enkel yder en lille indsats mere gør det en kæmpe forskel i alt. Jeg elsker hvordan vi er der for hinanden, og formår at muntre hinanden op og der dermed for det meste er så meget positivitet i stedet for den negativitet, man selv kan komme ind i. Jeg elsker det med at det hele klapper, følelsen af at være afhængig af de andre, men også følelsen af at man selv er med til at gøre den store forskel for hele holdet. Åh ja hvor jeg dog elsker det.

Derfor vil jeg også af hele mit hjerte anbefale ALLE, der ikke dyrker holdsport og på nogen måde er i stand til det, til at prøve det. De af Jer, der aldrig rigtig har gjjort det, fordi I ikke føler det er Jer: Prøv nu, bare lige et par gange. Find lige præcis dén sportsgren, der passer til Jer og giv det så lige en chance. Det er altså let at blive hooket på, hvis bare man selv tror på det!

Og alle Jer, der før har spillet på hold men af en eller anden grund ikke gør det mere:
Prøv at huske hvor fantastisk det egentlig var. Højst sandsynligt er der mulighed for at fimde et andet hold med samme sport og ellers så tag springet - i stil med mig - og hop ud i noget andet. Der er stor chance for at dette faktisk også er Jer, og mange af værdierne og fordelene er de samme!

Ja det blev et lidt langt, muligvis lidt mere uoverskueligt, uhåndgribeligt og mere individuelt tip, men jeg håber I faktisk alligevel vil lytte!

The Fashionphile

Ingen kommentarer:

Send en kommentar