fredag den 4. marts 2011

Tips and tricks for accepting having a cold vol.1 - tea

Så ramte forkølelsen for alvor  også mig som alle andre. Altså nu er jeg typen der af en eller anden uforklarlig grund er sådan semiforkølet 3/4 af året, men nu er jeg sådan rigtig forkølet! Min hals er så smadret at te ligenu er det eneste der virker overskueligt at få igennem dem og jeg forøvrigt lyder som jeg ved ikke hvad, når jeg prøver at snakke(rigtig fedt på volleybanen, når man prøver at dirigere rundt), jeg er så snottet at jeg intet kan lugte, pusser næse hele tiden og forøvrigt er HELT tung i hovedet, der sådan bare er ret ørt og træt som resten af min krop. Nå, men wow slut med alt det brok, det var overhovedet ikke meningen! Nej min mening, var egentlig bare lige at lave et par små "Top-lister" over de ting, der hjælper mig gennem forkølelser og som jeg ville bruge min freedag og weekend på, hvis jeg ikke skulle i skole og til stævne 100 % af tiden. De vil blive fordelt over weekenden og vil forhåbentlig kunne inspirere alle Jer, der på samme måde er forkølede eller småsyge/sløje eller Jer, der bare har brug for god afslapning i weekende. Dog er det ikke til folk, der er så syge at deikke kan holde billeder, lyd eller tekst ud :)

Så som sagt er te noget af det eneste min hals frivilligt og faktisk med glæde, lader mig lade køre igennem den. Alt andet mad er den og så min tunge og mave lidt uenige om :) Nå, men altså som de kæmpe tedrikker jeg er, er lige dét på ingen måde et faktum jeg har noget imod. Derimod er det bare en god undskyldning for at bælle dagens trettende kop te. Så her får I lige et par af mine yndlingsteer:
Pukka Pure med anis, fennikel og kardemomme, super lækker og på én gang varm og opfriskende, super skøn!

Den tidligere nævnte fantastiske Kusmi te med søde, røde frugter. Sort te, når dety er bedst! Sødt på den gode og ikke for kvalmende måde, mend erimod på en rigtig god, blød måde, der glider lige gennem halsen!


Pukkas helt igennem skønne vanilje-, kamillete. Ja bare ingrediensene siger vel at den er helt utrolig!


Pickwicks lakridste tilsat eet par hakkede lakridsrødder, mmh! Dét varmer på den smagsvenlige måde!



Og så bare en hvilken som helst nogenlunde neutral te tilsat kanelstænger eller pebermynteolie, især sidstævnte gør ALT! Bare ærgeligt at det er dårligt for astmaen for det er ellers vidunderligt og åh så varmende!

Også et par dråber citron kan gøre underværker i teen forøvrigt!


The Fashionphile

Ingen kommentarer:

Send en kommentar