fredag den 22. april 2011

Friday's Five Favorites!

Selvom jeg ikke som planlagt også her kan dele billeder af restaurenter, fashionable grækere,nye køb og museer fra Athen, så skal I da ikke snydes for en omgangs ugens favoritter, so here goes:

Ugens favorit outfit:

































Jeg kan sætte finger på rigtig mange ting i dette outfit jeg er vild med. Til at starte med bliver man jo helt glad af at se bare ben, kigge ud af vinduet og se at det her i Danmark - modsat Grækenland - faktisk er en realitet. uh den første rigtige dag med bare ben, er altid fantastisk! Derudover elsker jeg den måde hun afbalancerer de bare ben med en lidt tungere, men stadig forårsagtig læderjakke, hvilket giver en rigtig flot harmoni. Samtidig står læderjakken også i utrolig fin kontrast til de så smukke, glade farverjeg igså er vild med i dette outfit. Jeg er vild med den måde hun har valgt to farver, to kontrastfarver - grøn og rød - og så holdt fast i dem, ved både at have rød i små detajler(sko og halskæde)  og så lidt mere grønt i form af nederdelen. På denne måde bliver det farverigt men stadig balanceret og ikke for meget. Solbrillerne er prikken på i´et. Alt i alt et super skønt forårsoutfit jeg snart må lade mig inspirere af!

Ugens favorit smagsoplevelse:
Ville så gerne have vist en masse billeder fra nogle af de yderst delikate restauranter vi spiste på under ferien. Umm græsk mad, mums! En speciel god oplevelse var da vi spise på en restaurant, hvor de lavede ALT maden efter de principper og opskrifter man brugte for 2500 år siden. Altså ingen gaffel, keramik service og så den skønneste, unikke mad! Vi fik den lækreste, unikke rucola, feta salat nogensinde med helt frisk rucola! Det smagte sindssygt godt og også resten var helt fantastisk. Bl.a. fik vi en kirsebærsaft der var helt frisk og af 100 % frugt, da de bl.a. ikke brugte sukker(eller salt, ris og kartiofler f.eks.) og det var noget af den bedste drikke, jeg har smagt selvom det lyder lidt mærkeligt og overdrevet! Det var virkelig en oplevelse!


Ugens favorit beautyprodukt:





















Jeg fik denne skønne lavendelolie fra Dr. Hauscka i fødselsdagsgave(idet roseoilen åbenbart var helt udsolgt i alle forhandlere i Aarhus) og ih hvor er jeg glad for den. For det første dufter den - i hvert fald for en lavendelelsker som jeg - helt fantastisk. Dog ikke mere end at det bare er en meget svag duft et par minutter efter påsmøring. Åh og påsmøringen! Den er så lækker silkeblød at smøre på og samtidig med, at den fugter fantastisk giver den også en super smuk glød og glans til benene!. Netop glans, ikke fedten hvis man bruger den rigtige mængde. Til slut kan begge min søstre vist skrive under på, at den egner sig fremragende til massageolie. I hvert fald hvis man er villig til at spilde de dyre dråber, for her skal trodsalt lidt til.

Ugens favorit billede:



















Intet fancy med links, modelbilleder, photoblogs eller -gallerier, næh bare et lille billede fra USA sidste år,
der sådan minder mig og forår og sommer, for hvor var det dog dejligt at komme hjem til rigtigt forår, udsprungne blomster og grænt overalt!


Random; ugens favorit bygning:
















Jeg ved det godt, det er det man altid ser, når man ser billeder fra Grækenland. Det er altid det eksempel oldlæreren bruger, når man snakker oldgræske bygninger, templer, søjleformer m.m. Det er altid den bygning der er på posatkort, når ens venner har vlret i Athen, MEN der er altså bare noget helt magisk over Parthenon! Selv tror jeg. at jeg endte med athave 50-100 billeder bare af det. Fra alle vinkler og sider, zoomet ind på de fantastiske søljer, tager så hele Athen var i baggrunden, i lys og by night, tæt på, langt fra og det hele. Jeg ville ønske at jeg kunne smide dem op, men(og nu vil jeg så heller ikke brokke mig og vræle over det mere) det kan jo selvsagt ikke. For med de billeder kunne det være at I kunne fange en smule af den fascination man får, når man er nær. Den fascination over, at noget så stort blev bygget dengang og stadig stor der så relativt velholdt den dag i dag. Det har overlevet bomber, jordskælv m.m. Samtidig er det lige så stor en gåde som det er med pyramiderne, hvordan det var muligt at bygge det. Og til sidst, kan man hvis man står neden for Akropolis og skyerne er lave(hvilket de generelt er i Grækenland), virkelig godt forstår hvordan det kunne virke guddommeligt! Så hvi nogen planlægger en tur dertil, så advarer jeg Jer om, at I let kan blive afhængige af, at lægge ture forbi højen, for at kigge på templet - hvis ikke andet så - på afstand.

Håber I får nogle dejlige, hyggelige helligdage!

The Fashionphile

Ingen kommentarer:

Send en kommentar