fredag den 8. april 2011

Friday's Five Favorites!

Åha nogle gange findes der bare ikke noget bedre end fredag og weekend(og se endnu engang fantastisk solskin), det er også derfor jeg personligt elsker "Friday's five favorites!", netop fordi det betyder fredag, weekend, afslapning, hygge, god mad, god tid o.s.v.! Så her kommer endnu en omgang:

Ugens favorit outfit:



Juliett K, der står bag den utrolig inspirerende blog MAFFASHION og forøvrigt gang på gang har nogle af de allermest hypede outfits på http://lookbook.nu/, har tidligere(Wow sikke mange links í en linje!) været Ugens Favorit Outfit i et dog noget anderledes outfit end dette skønne et. Det der betager og inspirerer mig utrolig meget ved dette outfit, er hvordan Juliett formår at bruge sæsonens übertrendy pangfarver på en nogenlunde diskret nedspillet måde, ved bare at bruge dem i små pust og så kombinere med et casual, neutralt look. Og nøj hvor craver  jeg altså lige pludselig bare neongule lave sneakers, solbriller med rødt stel og turkisgrøn neglelak! Især kombinationen af de sorte strømpebukser og de neongule sko er jeg vild med!

Ugens favorit smagsoplevelse:























En lille "selvopfundet" - eller i hvert fald selbudviklet - favorit herhjemme med helt almindelig pizzabund(gerne grov), men så med god hjemmelavet basilicumpesto i stedet for tomatsauce og med kartoffelskiver som fyld. En masse havsalt og så evt. restede pinjekerner, lidt revet parmesanost og/eller rosmarin på toppen. Mums hvor smager det bare godt! En super vegetarret, der dog også sagtens kan nydes af carnivores ;) Og SKAL man have sit kød, kan man sagtens putte lidt kyllingefillet eller lækker skinke på.


Ugens favorit beautyprodukt:





















Endnu et produkt fra Derma, nemlig deres babyoile!Jeg elsker babyolie i det hele taget, men den fra Derma er min favorit da den jo er uden parabener, parfume, farvestoffer og andet "skidt".
Babyolien er g-e-n-i-a-l til tør og sart hud som min og perfekt til at få fugtes huden igennem efter et bad, hvor huden er ekstra modtagelig for fugten. Så det er altså også dér at olien hurtigst trænger ind. Derudover giver den en rigtig flot glans og så er den jo perfekt til massage! Pas dog på med at bruge den for meget om sommeren lige før du skal ud, for olie i solen er bare no-go!
Ugens favorit billede:









Ja undskyld billedspammen, men indehaveren af Ugens Billede(r), kønne Alberte
og hendes skønne blog Luft, er så skøn netop fordi at der er en masse hverdagsbilleder, mere præcist ét for hver dag. Det der gør bloggen så unik og sød, er den måde den på kunstnerisk vis får fremstillet hverdagen så smuk set gennem en kameralinse.  En blog der 100 % er et kig værd, og som giver en hyggelig lille vane med at klikke ind hver dag og se dagens nye billede!

Random; Ugens favorit blogindlæg:















...Skrev smukke Simone fra bloggen http://fashionmanifest.dk/ - der forøvrigt er en super god og anbefalelsesværdig blog jeg er dybt afhængig af - for nogle dage siden( lige her). Et indlæg jeg på mange måder synes er utrolig interessant. Generelt kan jeg super godt lide, når større bloggere nogengange skriver indlæg, der lægger op til debat. Dette er søde Camille bl.a. super god til(se bare her, her og her) og også dejlige Kia fik med dette indlæg også skabt en del debat. Nå, men tilbage til dette indlæg, så er det jo om krops- og skønhedsidealet, som er et emne jeg er meget interesseret i og fascineret af, men som jeg også er dybt forarget over for tiden, hvilket man muligvis også bemærker i min kommentar. Derudover skal I simpelthen læse Mias vidunderlige kommentar, der bare er så rigtig, livsbekræftende og smuk!

Til sidst hvad er så Jeres holdning til kropsidealet, det at være(for)slank, og modebloggeres påvirkning?

Ønsker Jer selvfølgelig en skøn weekend!

The Fashionphile

2 kommentarer:

  1. Så lidt da, det ér virkelig en blog jeg fascinerer og kigger forbi hver dag! :)

    SvarSlet