fredag den 8. juli 2011

Friday's Five Favorites!

Det er simpelthen så pinligt, så pinligt, men først i dag - en hel uge senere - gik det op for mig, at jeg fuldstændig glemte, at lave Ugens favoritter sidste fredag. Det må have været dér hor jeg lavede tapas og is, og så må jeg i trvlheden have glemt alt om, at det var fredag. Jeg beklager virkelig, og chokeres lidt over min manglende ugedagsfornemmelse her i ferien. På den anden side lavede jeg noget andet super hyggeligt og havde travlt med dette, så jeg håber I overlevede. Her kommer i hvert fald denne uges favoritter:

Ugens favorit outfit:


Et utrolig enkelt outfit, men alligevel med et par, meget velvalgte detaljer. Dette er virkelig "less is more", for jo færre items du har, jo mere opmærksomhed og betydning for netop disse items. Og med bare én kjole, et par sko, et bælte og et par solbriller formår - bare 14-årige - Wilma, at skabe kontraster og blande flere stilarter. Hun kombinerer den utrolig feminine, uskyldige, romatiske, hvide kjole med de mere rå, nedslidte converse. Solbrillerne giver det hele et noget mere retro præg, mens bæltet - udover at fremhæve taljen - gør kjolen lidt mere lydylike, men samtidig for mig, også giver lidt 70´er vibes. Så der behøver ikke skulle meget til, for at lege med forskellige udtryk, hvilket blice vist super fint her.


Ugens favorit smagsoplevelse:


Ingen nye, spændende smagskombinationer, ingen eksotiske krydderier, ingen spændende, gennembrydende ingredienser, ingen tropiske frugter eller nye måder at tilberede noget på, næh bare ganske, almindelige, danske jordbær. Men hold da op, hvor smager de også bare himmelsk. Finder man de gode økologiske, danske når de er allerbedst og perfekt modnede, så er der altså intet der slår dem. Købte forleden en dag sammen med min veninde to bakker, og samtlige jorbær, hvert eneste éne var perfekt! Og så er der en milliard anvendelsesmetoder. bare i løbet af de sidste to uger, har jeg brugt dem på lagkage, i hjemmelavet is(to gange), blendet i koldskål, med koldskål på, med fløde og ikke mindst bare helt rene og naturlige. Mere end en skyldning behøves ikke! Åh, hvor kunne jeg dog godt bare leve af jordbær! Som der står på nogle af bakkerne med jordbær:


















"Smagen af danske jordbær, er smagen af den danske sommer", og jeg kunne ikke være mere enig!

Ugens favorit beautyprodukt:





































...Er faktisk endnu engang fra Tiger, og noget af et kub. Det er nemlig denne multianvendelige lermaske, der både kan bruges som kropsmaske, hårmaske og ansigtsmaske, jeg har dog indtil videre kun anvendt den som sidstnævnte. Den er uden parabener, parfume, farvestoffer m.m., der er hele 600 g. i(det kan altså blive til en del ansigtsmasker), og den koster kun 20 kr. Endnuvidere, er den faktisk super god og effektiv. Så effektiv, at man ikke skal bruge den lige et par timer, før den store fest8hvilket man aldrig bør, med effektive dybderensende masker). Den går nemlig virkelig i dybder og renser huden for alle urenheder, hvilket gør at alt hvad der hedder bumser, hudorme, talgknopper, whiteheads m.m., vil være utrolig synlige de første to døgns tid e.l. idet masken, nærmest hiver dem ud af huden. Derefter vil man dog selvfølgelig få et meget bedre resultat, huden vil blive renset for netop alle disse urenheder og vil være meget renere og smukkere. Til allersidst matcher den endda noget så fint min øjefarve(undskylder spasserbillede, men ville lidt ødelægge masken ved at smile)



















Win, win, win, win!

Ugens favorit billede:





































Lara Stone er imo én af de absolut smukkeste modeller for tiden, og dette billede indrammer virkelig alt det smukke i hendes ansigt. Hendes ufatteligt charmerende mellemrum mellem tænderne, hendes fantastisk smukke strålede, intense øjne og ja...hvor er hun altså bare gudesmuk!

Random; Ugens favorit genoplevelse:
...var at genopleve amerikanernes væsen. Denne helt unikke form for åbenhed, udadvendthed, venlighed, høflighed, ærlighd og naturlighed. Det hele føles netop så naturligt og absolut ikke påtvunget, de er ikke overhøflige, men virker bare til at være oprindelige intereserese, søde, rare, gæstfrie m.m. Det er i hvert fald denne mentalitet, vi mødte ved de fleste af vores bekendte og venner, da vi var der ovre, og her de sidste fem dage, har vi haft besøg af en familie derovre fra, og hvor var det dog var skønt at genopleve! Man bliver bare helt smilende og glad i låget af, at være sammen med folk med denne åbenhed og udadvendthed. Derudover var det bare rigtig fantastisk, at mindes det dejlige havle år, alle folk derhenne og ligesom lige få det hele lidt tæt på igen, at få bekræftet, at det faktisk var dér.

Håber, at alle ferieindehavere alle nyder ferien lige så utrolig meget som mig!

The Fashionphile

Ingen kommentarer:

Send en kommentar