søndag den 31. juli 2011

Sending thoughts to Norway




























¨

Lige siden det skete, valgte jeg at dedikere mit første rigtige indlæg efter sommerhusturen til mareridtet i Norge. Det der skete dér er så frygteligt, at det kan være næsten umuligt at sætte sig ind i, og har på kort tid ændret meget her i Norden, Eropa og endda hele verden. Pludselig får man "Oslo Bombe" frem, når bare man googler "os..." og Utøyas Wikipidea side, er lynt hurtigt blevet opdateret med den frygtelige hændelse og pludselig blevet besøgt 100.000 gange mere i løbet af den sidste uge end nogensinde før. Anders Behrik Breivik, er pludselig en navn selv min 7-årige lillesøster kender og dukker også flinkt frem ved en søgning på bare "An..." og jeg er overbevist om at datoen d- 22. juli 2011, vil stå klart i mange, manges sind fremover.
Som venstreorienteret, som politiksinteresseret, som ung, som dansker, som Europæer, som menneske er det utrolig vigtigt for mig, at gøre opmærksom på det forfærdelige der er sket, på de - nu 77 bekræftede døde - mennesker, det på én eller anden måde gik ud over og på motivet bag. For det er vigtigt for os, når noget så skrækkeligt er sket, at lære af det og forebygge andre. Det er for mig vigtigt at vi alle står sammen mod dette. Nordmændende har hverken brug for økonomisk, materiel eller plejende støtte, men derimod brug for alt den mentale og moralske støtte de kan få. Det er så tæt på, mennesker som os med meninger, forudsigter og livsintentioner som os. Derfor sender jeg alle mine bedste tanker til alle dræbte, sårede, pårørende og andre der ellers fik tragedien tæt ind på livet.

The Fashionphile

Ingen kommentarer:

Send en kommentar