torsdag den 14. juli 2011

Harry Potter premiere!

Som tidligere nævnt, var min fødselsdagsgave til min lillesøster tur i byen med shopping, middag og ikke mindt Harry Potter and The Deathly Hallows Part 2 premiere, så det var nogenlunde hvad jeg lavede i går. Og hvor var der dog gjort meget ud af det i biografen. Dervar pyntet over det hele, de ansatte bar skjorter og Hogwarts slips og brocher og det hele. Det gjorde virkelig meget for stemningen!

















 
















Derudover betalte man 10 kr. ekstra for, at få 3D briller(betalingen sker, når man køber biletterne), men se så også hvilke fine briller man får og må beholde:




Så ja selv udenfor skærmen var der kræset for detaljerne!

Til selve filmen, så skrev jeg jo også her, at jeg bare er en bogpige. Det vil altid være bøger der tiltaler mig mest, dem der rører mig mest, fanger mig mest, underholder mig bedst og bare imo ér bedst! Derfor vil jeg jo også til hver og en tid synes at bøgerne er i en helt andet dimension kvalitetsmæssigt end filmene. Ikke fordi filmene er dårlige, bare fordi bøgerne er så gode, og så er de jo de originale. Også derfor har jeg næsten været en smule fornærmet over hvor oplæst det hele var med filmen, og hvor meget fokus der var på, at dette var The End, for et eller andet sted sluttede det hele jo(til stor sorg for mig), da den sidste bog var udgivet og læst. Derudover er det jo også klart at en film bliver ødt til at forkorte og ændre, og dette er jo selvfølgelig en del af filmkunsten, men netop for et bogmenneske som jeg kan det være svært altid at prissætte det lige meget. Dog må jeg alt dette til trods sige, at det var en super god film. Den har jo trodsalt den helt fænamonalt gode handling, at gå efter og formår ikke at ødelægge det rigtigt, hvilket jo gør selve handlingsforløbet super fantastisk og dragende. Derudover synes jegh også det er én af de mest vellykkede film. Effekterne er super flotte, der er tydeligvis brugt ekstremt mange penge og virkellig lang tid på det hele, hvilket kan ses. Skuespillerne spiller godt, især skal I virkelig endnu engang lægge mærke til - imo - helt fantastastiske Helene Bonham Carter. hun spiller jo altid viduderligt og er virkelig fascinerende i sin teatyerkust, men scenen hvor hun spiller Hermione(der jo har taget polyjuice eliksir) er helt fænamonal for mig, synes hun fungerer så godt som usikre, nervøse Hermione. Også Ralph Fiennes(a.k.a Voldemort) er jeg jo altid ret fascineret af, bare fordi han virkelig formår at være så skræmmende og jo i egen figur ser noget så venlig ud. Følelsesmæssigt er det jo utrolig svært at indspille sidste del af syveren uden at berøre publikum og hive fat i følelserne, og jeg kneb da også en tåre eller ti til de rørende scener der var. Dog var det relativt underspillet i forhold til bogen, hvor jeg jo nærmest tudbrølede hele den sidste del igennem. Alt i alt en film, der formår at bære ansvaret om at lukke hele den kæmpe legende Rowling har sat på benene rigtig fint, og som jeg til hver en tid vil anbefale Jer alle, at tage ind og se, hvis I ikke allerede har gjort det!

The Fashionphile

Ingen kommentarer:

Send en kommentar