søndag den 24. juli 2011

Tourist In Own City - Rainbow Panorama

Så kom jeg her for 10 dages tid siden endelig op i regnbuen! Det har virkelig været pinligt som Aarhusianer endnu ikke at have været oppe i den, men forskellige ting havde forhindret mig. Og det er nu engang virkelig bare en fascinerende kunstværk. Det jeg elsker ved Olafur Eliasson - som er en kunster jeg beundrer meget . er hvordan han atlid inddrager menneskene i sine kunstværker. Han formår at gøre dem der betragter kunstværket til en del af selve kuunstværket, hvilket i dén grad også gør sig gældende for regnbuen. For dem der står og kigger op på regnbuen, er det jo regnbuen og menneskene i regnbue, der er kunstværket. For dem der er i regnbuen, er det byen og de andre menneske i regnbuen, og dem der står og kigger op på regnbuen, der er en del af kunstværket. Altså går det på et eller andet tidspunkt op for én, at man også selv er en del af kunstværket, hvilket er det jeg elsker ved den! Og selvfølgelig skal I ikke snydes for lidt billeder af den.



























Kan i hvert fald anbefale alle, der ikke allerede har været dér at tage derop, aarhusianere såvel som alle andre.

The Fashionphile

Ingen kommentarer:

Send en kommentar