torsdag den 18. august 2011

Manicure at home!

Her sidste søndag havde jeg rendt rundt hele weekenden og haft travlt, og følte derfor for bare at slappe helt af og forkøle mig selv, hvilket jeg valgte at gøre ved at lave min egen lille manicure derhjemme, hvilket virkelig kan anbefales! Idet du har hænderne i vand, creme e.l. hele tiden, er man ligesom tvunget til at sidde lige så stille og bare slappe helt af med enten musik, fjernsyn eller simpelthen intet andet end ens egne tanker.


Først lavede jeg et lille håndbad med:
  • Olie(Luksus: mandelolie, Budget: Almindelig oliven- eller vindruekerneolie)
  • Vand
  • Salt(Luksus: Bade- evt. fodbadesalt, Budget: Havsalt)
  • Citronsaft
  • Lavendel(e.l.)olie
  • Sæbe, fodbad e.l.Brugte selv bare en helt normal bodyshampoo fra neutral.
Her havde jeg hænderne i i 10 minutters tid, for at pleje, fugte og rense.

Herefter fjernede jeg de neglelaksrester der måtte være på neglene med neglelakfjerner og skyllede hurtigt hænderne.










































Nu skrubbede jeg så hænderne for at slippe af med døde hudceller. Jeg brugte bare denne helt almindelig ansigtsscrub fra Plaisir, hvilket fungerede helt fint. Ønsker man det, kan man dog selvfølgelig også godt investere i en decideret håndscrub. Jeg havde fugtige hænder da jeg brugte den, og skyllede så bar af med vand.







































Nu fandt jeg min fugtmaske - der ligesom skrubben bare er til ansigtet - og brugte fem minutter på lige så stille at massere den godt ind i hænderne og lod den herefter sidde yderligere fem minutter før jeg skyllede den af.







































Herefter filede jeg mine negle ned, så kanterne var runde.

Herefter puttede jeg lidt negleolie på dem og skubbede forsigtigt neglebåndene ned, hvorefter jeg endnu engang gnubbede negleolien ud på hele neglen og lod den sidde lidt.








































Jeg skyllede negleolien af og lagde nu underlakken på.






Nu lagde jeg så 1-2 lag(som det lige passede) af den farvede lagt, hvor jeg havde valgt denne skønne, solgule én fra CND for at få en smule sommerstemning ind, når nu det ikker vejret der giver det.
Efter at have ladet de lag tørre, lagde jeg til sidst et lag overlak.
Til allersidst da alt var helt tørt, gav jeg hænderne en omgang håndcreme, og var selv ret tilfreds med resultatet:







Som sagt kan sådanen lille omgang selvforkølelse virkelig anbefales!

The Fashionphile

Ingen kommentarer:

Send en kommentar