tirsdag den 25. januar 2011

Few, but fantastic fragrances!

...ja det kan vist nogenlunde beskrive min meget ydmyge parfumesamling. Jeg er ikke den store parfumebruger og da min hud er ekstrem sart bruger jeg ogå primært parfumen i mit hår(eller ude på tøjet). Dog er jeg vild med de parfumer jeg har. De har det tilfælles at de alle er friske, lette og ikke alt for kraftige. Og så har de vist nærmest også alle sammen mindst en svag dift af citrus...

"Hele" Samlingen(-en, jeg på en eller anden måde ikke fik med, men den kommer senere)


Versace Bright Chrystal, som var min første parfume nogensinde personligt importeret fra New York af min far( :D ). Den har en dejlig sød  og feminin duft, der dog er frisk i det og på ingen måde tung og kvalm. Alt i alt har jeg været super glad for den, og for mig er det en god aftensduft.


Hypnose Senses Lancome i rejsestørrelse. Klart den kraftigste og tungeste parfume jeg har, der også kun bliver brugt til aftenbrug. Dog er duften helt fantastisk og har ligesom mange dybder. Den er sensuel og feminen med noter af bl.a. citrus, vanilje, mandarin, osmanthus, rose og honning.



K.A.O.S. by GOSH. En dejlig enkel duft med mange forskellige duftnoter. På én gang sensuel, klassisk og...trendy(kan man kalde en duft det?). Med noter af  bl.a.sandaltræ, citron, clementin, jasmin og solbær.  
Samme tid kan jeg lige anbefale spraydeoen af samme navn, der også dufter fantastisk, men dog nok er lidt for skrap til min sarte hud...



Puma Jamaica 2 Women. Der er et eller andet ved denne duft jeg simpelthen bare ikke kan stå for og det er klart en af mine yndlingsdufte(Hvis ikke yndlingsduften)påtrods af dens noget ydmyge/discountagtige ydre. Den er let, sporty og frisk, men også sød og sommerlig. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad den konkret dufter af, altså den har vist både noter af fersken, kokos, solbær, sandeltræ og mandarin, men det ingen af disse beskriver den ligesom perfekt...Hmm den er i hvert fald fantastisk. Især her til foråret og sommeren. Den minder én om strand, sol, ferie, beachvolley og ikke mindst klar blå himmel!´

Calvin Klein One summer 2009 Women, ja som navnet siger siger bliver vi ved de sommerlige dufte.
Denne er dog mindre feminin og lidt mere kraftig i den. Dens duftnoter inkluderer mint, lime, agurk(?), æble, havvand(åh hvor man dog barer tænker på ferie, sommer og sol), rosmarin og bøg. God til beachparties eller bare en varm, alslappende dag på stranden.


Bath and body work White Citrus. den jeg glemte på det samlede billede. Den har(sjovt nok)en skøn duft af...citron! Derudover har den duftnoter af mandarin, ingefær, grape, aprikos, clementin og andre skønne spiselig sager. Den er rigtig frisk og fantastisk. Kvikker dig helt op og er især perfekt til foråret og sommeren. Det gør en helt glad at have den på. Derudover kan man også købe diverse bodylotion, showergels osv. med duften hvis man kan tåle disse ting med parfume i.



 De seks parfumer stillet op på rad og række!

Tror at jeg snart må få anskaffet mig DKNY Be Delicious, da jeg har vøret forelsket i den et par år og bare aldrig rigtig fået taget mig sammen til at købe den. Udover at dufte skønt er flakonen bare også så fin og sød!


The Fashionphile


Ingen kommentarer:

Send en kommentar