torsdag den 6. januar 2011

Sequins!

De er glitrende, funklende, funky, festlige, glamourøse og ikke mindst übertrendy; det er selvfølgelig pailletterne jeg snakker om! For der er intet der er bedre til at få én til at tænke glamour og fest eller bare tilføre lidt ekstra til et outfit som pailletter. Og så er de overalt; på stjerne og i butikkerne! 
Her er et par billeder fra de forskellige runways; Især Balmain har været vild med pailletterne:

Min personlige favorit er nok den blå Balmainkjole i højre hjørne. Udover at vøre überfed elsker jeg også at den bliver stylet med et par store robuste støvler for at give modspil det feminine snit og materiale.
Jeg er dog også vild med den måde 3.1 Philip Lim gør pailletterne sofistikerede og ladylike på.

Her et par stjerner der iklæder sig de glitrende pailetter for et ekstra glamourøst look:

Jeg elsker hvordan Lauren Conrad gør en helt enkel t-shirtkjole så fin og festlig ved at tilsætte hæje sandaler og pailletjakke(og lækre brune stænger)! Og både hende igen og Emma Roberts viser virkelig hvor smukt opg enkelt et pailletlook kan gøres med en funklende kjole, sorte stiletter og evt. en lille clutch. 
Jeg er altså også vild med Emmas asymmetriske pailletkjole, den kunne godt lige komme ind i min LBD samling! Og så synes jeg hun dresser den rigtig fint ned ved lige at sætte et par sorte strømpebukser til.
Og ja SJP ser jo bare absolutely gorgeous ud i sin Alice+Olivia kjole og glatte, velplejede hår!

Sidst men ikke mindst har jeg fundet nogle af mine budget pailletfund.
Her først et par af de klassiske sorte pailletykreationer:
Fra venstre: Sequin Sweetheart Dress by Rare £15 fra Topshop, TFNC Sequin Dress With One Shoulder £24 på Asos.com, Kookai All Over Sequin Jacket £38 fra Asos.com.

Men nu findes pailletter jo også i mange andre skønne former og snit, som f.eks. SJPs kjole, og
her har jeg fundet flotte pailletsager i andre farver:



Fra venstre: TFNC All Over Sequin Dress with Keyhole Back £24 på Asos.com, TFNC Dress All Over Sequin With Keyhole Back £24 på Asos.com 


Når man iklæder sig pailletter er det bedst at lade dem være det vigtigste, "flotteste" opmærksomfangende i dit outfit og så lade resten være helt enkelt og nedspillet. F.eks. er en pailletblazer super flot til en helt enkelt t.-shirt og jeans eller til en lang tanktop og læderleggins.  Har man en pailletkjole kan man enten bare have bare ben, stilletter(og evt. clutch) eller simpelthen dresse den lidt ned med et par matte sorte eller grå strømpebukser som Emma Roberts gør det. Gør du dette og sætter så oven i købet en strikcardigan og et par flade ballerinaer til, kan pailletkjolen også næsten gå til hverdag. lad også være med at gøre alt for meget ud af dit hår, når du bærer pailletter. Hængehår eller en enkel knold eller hestehale er helt fin.

The Fashionphile
, Paprika Leopard Sequin Bandeau Dress Asos £16.50 på Asos.com sequin jumper £15 på Asos.com

Ingen kommentarer:

Send en kommentar